Viete, čo majú spoločné film Otec, seriál Adolescence a film 1917? Všetky tieto diela využívajú dlhé scény bez jediného strihu. Takéto jednozáberové scény majú obrovské čaro, pretože dokážu diváka doslova vtiahnuť do života hlavnej postavy. Na druhej strane sú veľmi náročné na výrobu.

Režisérka filmu Otec, Tereza Nvotová, o tom vie svoje. Popasovať sa musela napríklad so záberom, pri ktorom kamera vyletela von oknom...

 

V rozhovore sa dozvieš:

Nvotovej známy film Špina má korene ešte v jej vysokoškolských časoch. (5:20)

O čom je jej ocenený film Svetlonoc? (17:50)

Ako si Tereza vyberá látku, z ktorej urobí film? (22:20)

Čo je to syndróm zabudnutého dieťaťa, na ktorom stojí film Otec? (32:30)

Ako vznikajú dlhé jednozáberové scény? (36:00)